Overslaan en naar de inhoud gaan

ConflICT: Afsluiten of beperken van dienstverlening

Als clouddienstverlener heeft u bij wanbetalers een mooie stok achter de deur: u kunt de geleverde clouddiensten beperken of afsluiten. Een klant wiens online applicatie onbereikbaar is, zal immers wel snel betalen. Het is goed dat deze vraag wordt gesteld, want u mag niet zomaar van dit recht gebruik maken.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Als een klant met wie u een contract heeft afgesloten zijn rekening niet betaalt, kunt u hem vragen om dat alsnog te doen. Als beleefd vragen niet helpt, kunt u hem aanmanen en daarna via de rechter tot betaling verplichten. Die route is echter langdurig en onzeker. Er is nog een andere manier: het opschortingsrecht.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in