Overslaan en naar de inhoud gaan

Bank eist dat Google verkeerd geadresseerde mail wist

Google weigert de eis in te willigen. Het bedrijf zegt de mail uitsluitend te kunnen verwijderen op basis van een gerechtelijk bevel.
logo gmail
© CC0 (Pixabay)
CC0 (Pixabay)

De mail werd op 23 juni verstuurd door een medewerker van Goldman Sachs. Hij plaatste per ongeluk gmail.com als laatste deel van het e-mailadres in plaats van gs.com, het domein van Goldman Sachs. De mail bevatte veel vertrouwelijke informatie over klanten. Hoeveel klanten door de misser werden gedupeerd is niet bekend gemaakt.

Goldman Sachs heeft nu een rechtbank in New York gevraagd om een noodmaatregel 'om privacyschending en verdere reputatieschade voor de bank' te voorkomen.

Juridisch mogelijk interessant geval

De actie lijkt heilloos. Er is inmiddels zo veel aandacht voor dat de geadresseerde vast al wel een kopie heeft van de informatie en het incident wordt breed uitgemeten in de Amerikaanse media. Het is juridisch wellicht wel een interessante zaak. De postbode kan ook niet verplicht worden een verkeerd geadresseerde brief terug te halen. Het verschil is dat bij Gmail is dat Google meer is dan de postbode. Ook na het afleveren blijft de informatie op servers van Google staan.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in