‘App Gap: Grote bedrijven te langzaam met mobility’
Mobiele applicaties goed voor het resultaat
Van de 600 ondernemingen heeft 95 procent te maken met medewerkers die gebruik maken van hun eigen mobiele devices (BYOD) en applicaties op het werk. Deze medewerkers zijn ervan overtuigd dat mobiele technologie een positieve bijdrage kan leveren aan het bedrijfsresultaat. Volgens 92 procent van de respondenten levert het gebruik van mobiele applicaties een concurrentievoordeel op en het nalaten daarvan een concurrentienadeel.
Weinig bedrijven echt begonnen
Toch heeft slechts een kwart van de ondervraagde IT-afdelingen een begin gemaakt met het implementeren van een mobility project. 42 procent van de ondervraagden geeft aan hier komend jaar mee aan de slag te gaan. Slechts 51 procent van de organisaties heeft interactie met medewerkers via mobiele apps en nog minder (45 procent) maakt gebruik van mobiele apps om te communiceren met klanten.
App Gap dichten, is opletten
Organisaties die hun App Gap willen dichten moeten risico’s onder ogen zien. Volgens de respondenten zijn de belangrijkste risico’s bij het implementeren van formele mobility strategieën de beveiliging (54%), additionele investeringen (48%) en blijvend benodigde ondersteuning (47%). Meer dan de helft van de ondernemingen (56%) maakt zich zorgen over het feit dat ze niet de benodigde vaardigheden bezitten om een geschikte applicatie of applicatie-interface te ontwikkelen voor de verschillende mobiele applicaties en platformen.
Meer dan 90% van de respondenten denkt dat mobiele besturingssystemen zoals iOS en Android belangrijker worden dan traditionele desktop applicaties.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee