Overslaan en naar de inhoud gaan

Steeds meer overheden aan de slag met live-chat

Het aantal overheden en overheidsorganisaties dat live-chat inzet stijgt. Inmiddels gebruikt 39 procent van de organisaties live-chat als onderdeel van webcare. In 2018 was dit percentage nog 11 procent. Dat meldt het online magazine Ingovernment.
laptop, werkplek

Uit het onderzoek wordt ook duidelijk dat 90 procent van de overheidsorganisaties die live-chat inzetten zeer tevreden is. Er werd ook gevraagd naar toekomstplannen op gebied van live-chat. Daaruit wordt duidelijk dat de coronacrisis weinig invloed heeft op de versnelde invoering van live-chat.

Meer organisaties overwegen live-chat

Uit de onderzoeksresultaten werd verder duidelijk dat 78 procent van de grotere gemeenten live-chat in 2021 wil gaan inzetten. 44 procent ziet het als een alternatief voor Whatsapp. Zo'n 76 procent van de webcare-medewerkers geeft aan positief te zijn over het beantwoorden van live-chatberichten.

Ook werd duidelijk dat 30 procent van de respondenten 'onwennigheid' bij medewerkers noemt als reden om geen live-chat in te zetten. Een kwart van de ondervraagden ziet onvoldoende meerwaarde voor de invoering van live-chat.

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in