Overslaan en naar de inhoud gaan

Social engineering groter risico door coronacrisis

Nu heel Nederland thuiswerkt wordt de dreiging van social engineering alleen maar groter. Waar je vroeger even naar de baas kon lopen om te vragen of een rekening wel écht betaald moest worden, wordt nu de drempel van telefoneren opgeworpen. En ook een gebrek aan beleid, meldpunten en controle-opties zorgen voor problemen.
phishing
© CC0/Pixabay License
CC0/Pixabay License

Dat de mens de zwakste schakel in de beveiligingsketen is, wordt keer op keer bewezen. Bijvoorbeeld tijdens de Twitter-hack van deze zomer, waarbij hackers via een phishingaanval toegang kregen tot diverse accounts. En social engineering-aanvallen – waarbij kwaadwillenden zich specifiek op die zwakke schakel richten - nemen alleen maar toe.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in