Overslaan en naar de inhoud gaan

Serious games overal inzetbaar

Serious games zullen de komende jaren een spectaculaire groei doormaken. Het aantal toepassingen, zegt Mark Overmars, is schier oneindig. Naast leerprocessen worden games ook ingezet om mensen te veranderen. Gamification is een veelbelovende aanpak en vaak verrassend simpel in te voeren. Saaie les- en werkmethodes zullen tot het verleden gaan behoren.
Virtual Reality
© CC BY 2.0 - Flickr
CC BY 2.0 - Flickr

Recentelijk introduceerde Maurice de Hond de iPad-school waarbij tablets de schoolboeken vervangen en leerlingen via programma’s leren. Een nogal bizar idee omdat het zich richt op de hardware, terwijl het nu juist om de inhoud gaat. Maar het speelt wel in op een belangrijke ontwikkeling die de manier waarop we leren en werken sterk zal veranderen. Serious games zullen de komende jaren een spectaculaire groei doormaken. Ontwikkelaars van educatieve software weten al jaren dat games het leerproces aanzienlijk kunnen versnellen. Maar voordat een echte doorbraak mogelijk is, moeten de scholen en leerlingen over de juiste apparatuur beschikken en, wat belangrijker is, moeten de docenten en ouders overtuigd raken van het nut van games.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in