Overslaan en naar de inhoud gaan

Model kan AVG-compliancy makkelijker maken

De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) is meer dan een jaar van kracht. Veel organisaties kiezen ervoor om AVG-compliant te zijn of te worden door zich te richten op IT-oplossingen. Terwijl onderzoeken aantonen dat juist de mens hierin de zwakste schakel is. Databewustwording bij mensen vergroten is daarom een betere route om compliant te zijn aan de AVG. Volgens Arno van Loo, Hans Mulder en Edward van Dipten kan het MAPPE-model hierin helpen.

AVG is een verordening die organisaties verplicht meer grip te krijgen op de persoonsgebonden data binnen een organisatie. Bij het overtreden van deze verordening kan de Autoriteit Persoonsgegevens boetes opleggen die vele malen hoger zijn dan die onder de oude Wet bescherming persoonsgegevens. Het voorkomen van imago- en reputatieschade van een organisatie is eveneens een belangrijk uitgangspunt om aan de AVG te voldoen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in