Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe Huawei van grote onbekende naar top3-speler groeide in Europa

De afgelopen jaren timmerde Huawei flink aan de weg met haar smartphones voor de consumentenmarkt in Europa. Het ontwikkelde zich van een onbekende partij tot een top3-speler en in sommige landen heeft de Chinese leverancier soms al meer marktaandeel dan Apple of Samsung.

Aanvankelijk concentreerde Huawei zich vooral op de zakelijke markt. Het levert bijvoorbeeld complete netwerken voor telecommunicatie, waaronder ook voor de opgebouwde 4G-netwerken en straks ook voor 5G. Maar sinds een paar jaar concentreert het Chinese bedrijf zich steeds meer op de consumentenmarkt. Het assortiment van tablets, smartphones en mobiel internet-producten wordt steeds verder uitgebreid.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in